TVG: Исправьте, если ошибаюсь, но DLC, сделанное вами было бесплатным и это такое же продвижение, по схожей с Burnout Paradise схеме; вы думаете это работает и вы продолжите это с Left 4 Dead 2?
Lombardi: Every time you look at that stuff sometimes there are multiple folks involved. On the PC we own and run STEAM so we own that decision right through to the end. With Xbox there's other folk involved. We were able to do the Survival Pack for free and with the stuff we have coming next we're having conversations to see how that manifests and how that comes out. At the end of the day, Xbox customers and even PC customers are learning that PDLC at a very reasonable price is certainly cool, it's better than not having any DLC at all.
В конце концов, владельцы Xbox и даже владельцы ПК узнают, что PDLC(Paid Downloadable Content - Платно загружаемый контент) за очень разумную цену - это здорово(Ага, особенно в России, где не у каждого есть желание и ВОЗМОЖНОСТЬ платить кредиткой за пару новых карт - прим. пер.), всяко лучше чем вообще сидеть без DLC.
So for us, as time goes forward, who knows what every release will be; certainly there's advantages to doing stuff free that we've invested in over time, and we felt that there were others ways that we were monetizing that. We'll see what happens as time moves forwards but we definitely feel that supporting games post-launch, free or paid, is definitely advantageous; it helps to grow the community, it helps to grow word-of-mouth, keep the product fresh and helps to sustain sales over time.Мы еще посмотрим позднее, но мы думаем что поддержка игр после запуска, бесплатная или нет - это несомненное приимущество; это помогает увеличить комьюнити(число поклонников), помогает сделать игру обсуждаемой, сохранить продукт(Сразу видно отношение к играм, теперь это не "вид искусства", а "продукт" - прим. пер.) "свежим" и помогает удержать продажи на большее время.
Переведены важнейшие, по моему мнению, фрагменты.
Источник:
Русская версия - эксклюзив для Gamer.ru